19.12.2009

Vapaaehtoisesti lapseton ja lähes absolutistikin vielä

Eilen taas taloyhtiön pikkujouluissa se kysymys tuli: Onko teillä lapsia? Miksei ole?

Töissä painostetaan kokoajan että meidän pitää hankkia lapsi/a.

Kukaan ei ota todesta sitä että meille EI TULE lapsia!! Ei ei ei ei!!

Välillä aina mietityttää että mitäs jos me haluttais lapsi ja ei sitä jostain syystä saatais ja kaikki nää kyselijät vaan kyselis ni miten pahalta se tuntuis kun lasta ei hoidoista huolimatta tulisi niin ne kyselyt tuntuis niin pahalta. Nyt nää kyselyt tuntuu raivostuttavilta ja sellasilta ettei meidän päätöstä tueta/arvosteta.

Perusteluita en halua julkisesti kertoa miksi lasta itse en halua.

Toinen asia, alkoholi! Miksi et juo? Juo nyt ees yks? Ota huikka. Huoh, en enää jaksa selittää vaan juon sen yhen kaks siideriä / drinkkiä ni ei tarvi enää selitellä.

5 kommenttia:

Pia kirjoitti...

Olen ilkeä ihminen ja esitän kyselijöille vastakysymyksiä: Miksi teillä on lapsia? Eikö riitä, että maailmassa on käsittämätön määrä orpoja? Onko teillä niin mahtavat geenit, että ne kannattaa siirtää eteenpäin?
Jos joku on kiinnostunut siitä, miksi minulla ei ole lapsia saa hän luvan varautua vastakyselyyn. Eniten ehkä naurattaa se, että lapsettomat ihmiset leimataan itsekkäiksi. No miten itsekästä se sitten on, että haluaa OMIA lapsia eikä halua rakastaa ja kasvattaa adoptiolasta?

Alkoholista: parasta mitä minulle on vihjailtu on se, että kuvittelen olevani jotenkin parempi ihminen kuin muut kun en juo.

Yhdelle lapsikyselijälle sanoin, että hänellä on selvästi tekemisen puutetta kun hän ehtii pohtia toisten ihmisten lisääntymistä. Juu, ei olla kavereita.

Terttumarja kirjoitti...

Tuntuu varmaan kurjalta tuollaiset kyselyt. Olen minäkin joskus sortunut sellaiseen..mutta kun olen vain ihminen, niin virheitäkin sattuu, pohjalaisellekin.
Jospa sitä vielä oppisi tässä iässä, ettei aina kannata aukoa suutaan:)

-Maisu- kirjoitti...

Pia: pitääpäs alkaa itekin vastakyselemään :)

Anonyymi kirjoitti...

älä vaan muiden mieliksi rupee juomaan.
ilo ilman viinaa on aitoa ja luomua.
Pia kyllä sanoi hyvin :)
jokainen valitsee tosiaankin tapansa elää.
t. äiti

Sanna kirjoitti...

Voih, mun aihe.. On lapselliset ihmiset kyselleet ja vihjailleet ja nyt yks pv nainen joka ei saanut lasta vaikka olis halunnut, hänkin erehtyi vatsan seutua vilkaisemaan.
Ihan järkyttävää, aivan niinku mussa ois joku syndrooma.. Tulkaa kaikki puolitutut kyselemään.
Pari viikkoa sitten mulle sanottiin "No sä sitte pian jäät äityislomalle" Korjasin asian niin vastaus oli "mun piti jo viimeks sulle sanoa"
Siis ei mennyt jakeluun.. Töissä yks vanhempi työkaveri on 2 vuotta mua piinannut asiasta, hetkeksi se jätti mut rauhaan kun pyysin, mutta nyt taas alkanut uudelleen vahti mun vatsaa.
Ja töissä pari muuta tyyppiä tiesi jo mulla olevan lasketunajankin. Se oli elokuussa... Niin raskasta! Mä en edes tiedä haluanko mä lasta, saati että saisinkokaan.
Nyt vasta ensimmäistä kertaa elämässä oon alkanut ajatella asiaa oikeesti. Mun elämä on ollu niin rankkaa nuorena et mulla on kestänyt näin vanhaksi saada itseni siihen kuntoon että voisin edes ajatella koko asiaa. Ja toiseksi kun on ollut nuo hevoset, ei välttämättä oo ihan järkevää hankkiutua kantavaksi ku toisessa kädessä on pari vuotias ori jonka jalat käy millon mihinki.
Huoh, edelleen tää asia tuntuu mua painavan ja sainpa taas vähä taakkaa pois tänne purkaa.
Mutta i feel your pain.. Ihanaa ettei ole yksin asian kanssa. Jaksamista, onneksi omasta elämästä saa päättää itse haluaako lasta tai ei, varsinkin tässä tapauksessa. Kiitos ja anteeksi