27.1.2012

Mitähän sitä tekis?

Tiistaina olis taas työhaastattelu. Vakituinen paikka vastavalmistuneessa talossa. Haasattelussa  on (nimen perusteella) mukana sama jonka haastattelussa olen jo ollut. Ja mokasin sen haastattelun tosi pahasti. Aivan kun muuten en jännittäisi haastatteluita niin nyt pitää vielä jotenkin selitellä viimekertaista *huokaus*

Emmä ees tiä haluanko mä tuonne töihin. Emmä ees tiä haluunko mä mihinkään töihin. Mun päänsisus on niin sekasin kaikkea että kohta löydän itteni oikeesti jostain missä on paljon valkotakkisia.

Mä en haluaisi vakituista työtä, tiedän olen outo. Nauttisin paljon enemmän työnteosta jos se olisi määräaikainen ja olisi tiedossa päivä jolloin työ loppuu. Joo, outo olen niinhän jo kirjoitin.

Toki vakituisessa työssä on paljon paremmat puolet kun määräaikaisessa. Ja lomia kertyy jne. mutta kun se vakituisuus ahdistaa. En tykkää mistään muusta vakituisesta asiasta elämässä kuin parisuhde, ja senkin vois jo tehdä astetta vakituisemmaksi ( Janne, vinkki, kuitenkin luet tämän <3 ).
Mitä jos en viihdy töissä, joo pääseehän sieltä pois mutta kun irtisanoutunut olen kahdesti ja se näyttää aika rumalta työnantajan silmissä.

Mut ei tää kotona olo herkkua ole. Joo tykkään olla kotona mutta kokoaikainen pelko ja stressi tulevasta ei ole kiva. Puhelimen soidessa sydän jättää lyönnin välistä ja kun on tuntematon numero on pakko vastata, vaikka yleensä se on lehtimyyjä.
Mennyt jo niin hermo lappuihin mitä pitää täytellä. Emmä osaa. Siitä on kauan kun niitä on pitänyt viimeksi täyttää. Onneksi "työtöntyötön"-lapun voi lähettää sähköisesti. Tosin vasta 1.4 kun karenssi on siihen saakka.
Kelan täti oikeen järkyttyneenä kysy että millä me oikeen eletään kun molemmilla oli rasti kohdassa EI TULOJA. Meinasin sanoa että rakkaudella, mutta sanoin että säästöillä. Olin niin hyväpalkkaisessa työpaikassa vankilassa että jäi säästöjä, hah!

Olen siis tiistaina menossa haastatteluun, ja sitten odotan että toisesta paikasta otettais yhteyttä. Sinne haluasin mielummin koska olisi päivätyö ja Helsingin kaupunkin paikka. Tämä toinen on yksityinen palvelutalo.


Emmä tiiä.

Tiiättekö te mitään?

3 kommenttia:

Kupariseppä kirjoitti...

Ootko kenties sukua? Voisin copy-pastettaa tän sun tekstin omaan plokiin muuten miltei kokonaan, paitsi ettei meillä ole säästöjä..

Mulle selvisi muuten pari päivää sitten yksi asia. Ymmärsin mitä on työelämä tämän päivän Suomessa:

-Ei riitä, että teet sen mikä sulle on neuvottu, ohjeistettu. Vaikka teet jokaisen työnkuvaasi kuuluvan asian huolella ja ja sovitusti, niin se ei riitä. Sun pitää tehdä paljon enemmän, muuten tulee kenkää.-

Terttumarja kirjoitti...

Olisit vaan sanonut "Kelan tädille", että rakkaudella elätte!:)
Kuulehan, Maisu, ei tänä päivänä tarvitse työnantajia nöyristellä, ihan hyvin voit irtisanoutua vaikka kerran vuodessa.
Se osoittaa vaan itsenäisyyttä!
Ne ajat ovat takana, että köyhän pitää olla nöyrä.
Se toinen asia sitten, nythän on karkausvuosi, ei muuta kuin kosimaan!:))

-Maisu- kirjoitti...

Kupariseppä: Saitko potkut?
Rosina: Ei enää kosia tarvi, se on jo tehty 01.07.07 mutta se hääpäivä pitäs päättää ;)