22.7.2012

Turku

Jos meille ilmotetaan että menkää jonnekin, me tullaan hoitaan kissa niin mehän mennään. Mä sain valita paikan ja otin tutun Turun. Sinne on lyhyt junamatka ja se on ihan kiva kaupunki vaikka ei niiden kaupunkilaisten puheesta selvää ota.
Kivaa oli.
Perjantaina lähdettiin kolmen junalla ja parin tunnin päästä oltiin perillä. Ekaa kertaa, jo kesäkuun puolella ostettiin junaliput ennakkoon. Ei oltais rahoja takas saatu jos reissu olis peruuntunut. Hotellikin maksettiin Jannen luottokortilla ja perjantaina syötiin anopilta saaduilla lounasseteleillä ja ennen lähtöä tyhjäsin possusta kaikki 2 ja 1euroset sekä 50senttiset joten eipä tuolla reissulla paljoa kulunutkaan vaikka Jannen IrishCoffee maksoikin 9€.
Perjantaina käytiin siis syömässä hotellin ravintolassa. Hienot, hyvät annokset, mutta ei nälkä lähtenyt. Piti hakea Hesestä vielä iltapalaa..

Aamupala oli hyvä, perus aamupala. Huone oli kans ihan perus, ainut huonopuoli oli että sängyt ei pysyneet yhdessä joten omilla puolilla piti nukkua, muuten olis tipahtanut sänkyjen väliin.

Lauantaina aamupalan ja aamupäiväunien jälkeen lähdettiin kävelemään ja löydettiin apteekkimuseo. Janne löysi lisäksi paidan ja shortsit.
Käytiin syömässä täytetty leipä ja patonki. Oli tosi namia, tonnikala-aurinkokuivattutomaattileipä :)
Illalla piti taas hakea Hese ruokaa ;)

Aamulla aamupalalle mennessä ihmettelin outoa oloa. En ollut muistanut laittaa piilareita/silmälaseja. IKINÄ en ole unohtanut. Ehkä se kilpirauhanen on "kipeä" koska muistamattomuus ja höppänyys kuuluu siihen tautiin.
Aamupalan jälkeen taas pikku unet ja sit kohti junaa.

Kotona odotti kakun jämät (nam) ja ruokaa alkuviikoksi.

Kissa on hyvinhoidetun olonen mutta niin suuttunut mulle ettei ikinä oo ollut. Ei ees kato päälle :(
Kai se kohta leppyy..

yhdeksän liuskaa kissanhoito-ohjeita ja yleisiä ohjeita ;)

Murkikas ja mun uudet Tarjoustalokengät, 12€

Jokakertainen Turunreissun perinnekuva

Ihrankeittopata

Tässä yrttihuoneessa tuoksui niin hyvälle

Jannen rukous...

..toteutui!

Käytiin toispuolenjokkee

Kiitos vielä äiti ja Tapio jos se kakusta ei tullut selväksi ;)

Anonyymi kirjoitti...

kiva jos oli onnistunut reissu.
noi suklaakirjaimet on kivoja. mistä ostit?
uusiksi ens vuonna ;) t. äiti

Sannis kirjoitti...

Vitsi miten ihanan rennon kuuloinen reissu teillä. Kiva kun pääsitte vähän lomailemaan!

Mä en juurikaan museoille lämpiä mutta tonne apteekkimuseoon voisin hyvinkin eksyä :)

BTW, kirjoitin tämän kommentin tuplana..ei mitään hajuakaan tuliko se ekakin perille.

-Maisu- kirjoitti...

Äiti: s-marketista ostin. joo, uusinta ensi vuonna, sovittu!

Sannis: rento reissu olikin :) jos hotellista maksaa pitää siellä viettää aikaa :)